Selasa, 21 Mac 2017

Yu Tiang terharu



ARKIB : 28/03/2002
BEKAS penjaga gol pasukan bola sepak kebangsaan, Ong Yu Tiang yang menghidap penyakit Leukemia, melahirkan rasa terharunya dengan sokongan serta bantuan kewangan yang diberikan oleh rakan seperjuangannya dan orang ramai.

``Saya cukup rasa terharu kerana orang ramai dan rakan-rakan yang tolong saya dan masih ada yang ingat akan saya, saya ucapkan banyak-banyak terima kasih, yang tolong saya dengan ikhlas,'' katanya kepada Bernama ketika ditemui di rumahnya di Kuala Lumpur, semalam.

Ong, 44, yang tidak dapat menahan air matanya berkata beliau berterima kasih kepada Kelab Sukan Ulu Klang (UKRC) yang mewujudkan Tabung Perubatan Ong Yu Tiang, yang setakat ini telah berjaya mengumpul lebih RM50,000.

Ahad lepas, UKRC mengadakan perlawanan Bola sepak Amal Ong Yu Tiang dengan kemuncak perlawanan melibatkan bekas pemain kebangsaan yang dihadiri kira-kira 700 penonton.

Persatuan Bola Sepak Selangor turut mengumumkan perlawanan Perdana Satu antara Selangor dan Pahang di Stadium Shah Alam, kelmarin sebagai ``Perlawanan Amal'' dan 10 peratus daripada kutipan tiket perlawanan itu disumbangkan kepada Ong.

Ong yang berkhidmat sebagai pengurus promosi di Sunrise Sports, sebuah syarikat pengedar peralatan sukan, disahkan mengidap penyakit Acute Lymphocytic Leukaemia awal tahun ini dan baru dua hari dibenarkan keluar selepas mendapatkan rawatan di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).

Menyentuh kos rawatan, Ong berkata pihak hospital sendiri tidak dapat menentukan jumlahnya.

Oleh itu katanya laporan yang menyebut beliau memerlukan RM50,000 untuk rawatan adalah tidak benar.

``Sebenarnya saya sendiri tidak tahu kos yang diperlukan sebab rawatan saya berlanjutan, jumlah RM50,000 yang disiarkan sebelum ini adalah sasaran kutipan sumbangan UKRC untuk tabung (Tabung Perubatan Ong Yu Tiang) itu dan bukannya kos rawatan saya,'' katanya. - Bernama

SUMBER-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2002&dt=0328&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_10.htm#ixzz4byStnTAn© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan