Rabu, 29 Mac 2017

Sapian mahukan sokongan

ARKIB : 29/03/2003
PENYERANG Sarawak, Sapian Wahid merayu penyokong Bujang Senang memberi sepenuh kepercayaan kepadanya pada perlawanan Liga Perdana Satu menentang Kedah di Stadium Sarawak malam ini lebih-lebih lagi ketika berdepan abangnya sendiri, Mazlan sebagai penunggu gawang lawan, lapor RADHUAN HUSSAIN.

Pemain kelahiran Melaka yang sebelum ini menyarung jersi Terengganu berkata, beliau amat berharap para peminat tempatan memberinya peluang membuktikan kemampuannya menjaringkan gol biarpun padah terpaksa ditanggung abangnya, Mazlan.

Sapian mengakui sebelum ini sering dihantui tanggapan negatif penyokong pasukan yang disertainya termasuk skuad Penyu yang tidak berpuas hati kononnya beliau sengaja enggan menjaringkan gol semata-mata apabila berdepan dengan Mazlan.

``Saya merayu kepada para peminat (Bujang Senang) supaya jangan buat tanggapan serong terhadap saya, walaupun abang sendiri (Mazlan) menjaga gawang Kedah malam ini, saya tetap bersungguh untuk menjaringkan gol.

``Dia (Mazlan) tetap abang saya tapi kita mesti ingat apabila di padang, dia tetap lawan dan saya mesti `kalahkan' dia,'' katanya di Kuching semalam.

Sapian menyatakan perkara itu sebagai penjelasan kepada salah anggap peminat bola sepak kononnya beliau tidak akan beraksi seperti mana sepatutnya apabila penjaga gol lawan adalah abangnya sendiri.

Pemain itu juga tidak menafikan ada tanggapan peminat bahawa beliau gentarkan Mazlan sehingga aksi serta cubaannya memburu gol sering tidak menjadi.

``Buat apa saya nak gentar dengan abang saya, saya tak takut malah ada juga saya dengar orang kata, kalau berjaya jaringkan gol, abang saya sengaja beri peluang,'' tegasnya.

Sapian dan Mazlan pada suatu ketika pernah bersama pasukan Bujang Senang iaitu di musim 1996.

Bagaimanapun Sapian kemudian ke Terengganu sehingga musim lalu manakala khidmat Mazlan bersama Bujang Senang sehingga ke penghujung 2001 sebelum ke Kedah.
SArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2003&dt=0329&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_10.htm#ixzz4cjR3XVS7

SUMBER Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan