Ahad, 30 April 2017

Asmawi serah kepada Perak

ARKIB : 22/11/2004
PEMAIN pertahanan pasukan bola sepak kebangsaan, Asmawi Bakiri menyerahkan kepada pengurusan Perak dalam menentukan nasibnya sama ada masih memerlukan khidmatnya musim depan atau sebaliknya., lapor Syed Hesham Idris.
Ini kerana katanya walaupun dia sudah menyatakan minat untuk kekal bersama pasukan `Kejor Yob Kejor' kepada pihak pengurusan, tetapi masih merasakan nasibnya pada musim depan masih belum pasti.
Dia mengakui hubungan `dingin' dengan orang tertentu dalam pasukan mungkin menyebabkan dia tidak tersenarai antara calon pilihan pada musim depan untuk kekal menyarung jersi pasukan Seladang.
Jika begitu nasibnya, Asmawi berkata terpaksa mengikut jejak beberapa tonggak utama Perak yang membawa pasukan Yob menjulang Piala FA 2006, Khalid Jamlus dan V. Saravanan meninggalkan pasukan tersebut musim depan.
``Saya sudah menyatakan keinginan untuk kekal bersama Perak musim depan dalam perbincangan tidak rasmi kepada pengurus, Datuk Jamal (Nasir Rasdi) baru-baru ini.
``Saya berpuas hati kerana khidmat saya dihargai dalam pasukan apabila disenarai dalam skuad utama.
``Selain itu saya juga bangga dengan prestasi Perak musim ini yang menjulang Piala FA, juga pencapaian cemerlang di kejohanan antarabangsa, Piala AFC.
``Begitupun saya berdepan masalah hubungan dingin dengan orang tertentu dalam pasukan yang mungkin menyebabkan nama saya tidak tersenarai musim depan.
``Nasib saya tidak pasti. Masih 50-50.
``Sekarang segala-galanya saya serahkan kepada pengurusan Perak (PFA) untuk membuat keputusan. Difahamkan segala-galanya akan diketahui minggu depan,'' katanya.
Asmawi bekas pertahanan Selangor dan Sabah kembali terpilih ke pasukan kebangsaan dalam perlawanan persahabatan dengan Thailand dan Singapura baru-baru ini.
Malahan, jurulatih kebangsaan, Bertalan Becskei turut menyenaraikan Asmawi dalam pasukan kebangsaan yang mula menjalani persediaan untuk kejohanan Piala Tiger Disember depan mulai hari ini.
Asmawi mendedahkan dia ada menerima beberapa tawaran dari pasukan dari pantai Timur dan utara tanah air yang berminat mendapatkan khidmatnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan