Isnin, 25 Julai 2016

Shahrul masih berteka-teki dengan Perak

ARKIB : 16/01/1998
PEMAIN tengah Perak, Ahmad Shahrul Azhar masih bermain teka-teki sama ada ingin terus menyarung jersi skuad Seladang atau beraksi dengan pasukan lain dalam Liga Perdana musim akan datang.

KAMARUDDIN ISMAIL melaporkan, kontrak Shahrul telah berakhir pada Disember lalu, tetapi beliau masih belum menandatangani kontrak baru dengan skuad Seladang itu.

Pengurus pasukan, Datuk Raja Ahmad Zainuddin Raja Omar meminta pemain tengah itu datang dengan segera untuk menandatangani kontrak baru.

Raja Ahmad tidak tahu mengapa Shahrul masih belum muncul untuk mengesahkan kedudukannya sebagai pemain Perak musim akan datang.

Sukan Utusan difahamkan Shahrul cuba meminta kenaikan gaji yang lebih tinggi daripada pihak pengurusan Perak menyebabkan pemain tengah itu masih belum menurunkan tandatangannya.

Shahrul juga dikatakan menerima tawaran yang lebih baik daripada beberapa pasukan termasuk Kuala Lumpur dan sekali gus pemain tersebut terpaksa membuat pertimbangan yang mendalam.

''Saya berharap Shahrul tidak mungkir janji kerana beliau sudah berjanji akan terus kekal di sini,'' kata Raja Ahmad.

Sebelum ini, perpindahan Chee Wan Hoe ke Pulau Pinang dan Syamsol Saad ke Terengganu dikaitkan dengan rasa tidak puas hati kedua-dua pemain itu terhadap jumlah gaji yang mereka terima.

Raja Ahmad berkata, Wan Hoe tidak bersedia gajinya dikurangkan walaupun pemain pertahanan itu lebih banyak memanaskan bangku simpanan sahaja.

Wan Hoe menerima gaji hampir RM9,000 itu merupakan pemain tempatan yang paling mahal musim lalu.

Namun begitu, gajinya dikurangkan hampir 50 peratus tahun ini menyebabkan beliau mengambil keputusan berpindah ke Pulau Pinang.

'' Gaji pemain-pemain Perak tahun ini adalah berdasarkan prestasi yang ditunjukkan oleh mereka sepanjang musim lalu,'' ujarnya.

'' Saya tidak boleh meletakkan bayaran gaji yang terlalu tinggi ke atas pemain-pemain yang hanya memberi sedikit sumbangan musim lalu,'' kata Raja Ahmad.

Syamsol juga tidak berpuas hati dengan tawaran gaji barunya menyebabkan pertahanan itu beralih angin ke pantai timur yang menawarkan gaji lumayan.

SUMBER-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=1998&dt=0116&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=sp_03.htm#ixzz4FQ2CBsME © Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan