Selasa, 26 April 2016

Selangor lega benteng ampuh

MOHAMMAD ROZAIDI ZULKIFLI  |  26 April 2016 12:13 AM
 ZAINAL ABIDIN HASSAN (dua dari kiri) bersalaman dengan Frank Muescan
ZAINAL ABIDIN HASSAN (dua dari kiri) bersalaman dengan Frank Muescan (dua dari kanan) dalam sidang akhbar di Kepong , semalam. Turut kelihatan kapten kedua pasukan, Shahrom Kalam (kiri) dan Juan Luis Guirado. Utusan/Zakaria Idris
KUALA LUMPUR 25 April – Benteng Selangor yang kebal dalam dua perlawanan terakhir melegakan jurulatihnya, Zainal Abidin Hassan apabila mene­rima kunjungan pendahulu Kumpulan E, Ceres FC dalam saingan Piala AFC esok.
Namun, ketumpulan jentera serangan sedikit meresahkan juara Piala Malaysia itu kerana Red Giants perlu mencari gol bagi mendapatkan tiga mata dalam aksi di Stadium Majlis Pembandaran Selayang.
“Selepas kerap dibolosi dalam perlawanan-perlawanan sebelum ini, Selangor menekankan tumpuan kepada aspek pertahanan.
“Ia amat berkesan dalam dua perlawanan terakhir apabila kami tidak dibolosi (menang 1-0 ke atas Pulau Pinang dan seri 0-0 dengan PDRM).
“Namun bahagian serangan kurang menyerlah. Kegagalan mencipta gol akan memberi masalah kerana tanpa gol sukar untuk meraih kemena­ngan.
“Misi esok adalah menang atau bakal berdepan kesukaran untuk ke peringkat seterus­nya,” kata Zainal.
Selangor bakal ber­aksi tanpa pemain sayap, R. Gopinathan dan bek te­ngah, Mohd. Razman Ros­lan yang cedera.
Red Giants kini menghuni tangga ketiga dengan tujuh mata hasil dua kemenangan, satu seri serta satu kekalahan.
Dalam pertemuan pertama dengan Ceres di Bacolod pada 23 Februari lalu, kedua-dua pasukan seri 2-2.
Sementara itu, jurulatih Ceres, Frank Muescan berkata, biarpun menghormati Sela­ngor, namun dia optimis mampu mengejutkan tuan rumah.
“Saingan Kumpulan E sa­ngat sengit dan kami ha­nya dipisahkan dengan satu mata di depan Selangor serta Tam­pines (Singapura), jadi kami perlu menang esok.
“Selangor pasukan yang kuat, namun kemenangan 2-1 ke atas Tampines dua minggu lalu memberi keyakinan kepada kami,” kata Muescan.

- SUMBER: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/selangor-lega-benteng-ampuh-1.290981#sthash.7pmUbhUL.dpuf

Tiada ulasan:

Catat Ulasan